Yesterday once more  昨日重現   木匠兄妹合唱團

When I was young 當我年輕時 
I'd listen to the radio 我常聽著收音機 
Waiting for my favorite songs 等待我最喜愛的歌曲 
When they played I'd sing along 播出時就跟著哼哼唱唱 
It made me smile 那總是使我面露微笑  
Those were such happy times 那真是一段快樂的時光 
And not so long ago 就在不久以前 
How I wondered where they'd gone 我很想知道它們到哪裡去了
But they're back again 但它們終究回來了 
Just like a long lost friend  像個失去聯絡很久的朋友
All the songs I loved so well  每一首歌都是我的最愛
Every sha-la-la-la  每一句Sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o 每一句Wo-o-wo-o
Still shines 依然動人
Every shing-a-ling-a-ling  每一句shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing 它們就是這麼開始唱的 
So fine  真是美極了……
When they get to the part where he's breaking her heart  當唱到他傷了她的心那一段
It can really make me cry  真的會使我傷心落淚
Just like before 就像從前一樣 
It's yesterday once more 彷彿昨日重現 

Looking back on how it was in years gone by  回顧歲月的流逝
And the good times that I had  以及我擁有的美好時光
Makes today seem rather sad  相較之下,如今多麼可悲
So much has changed 物事已非 
It was songs of love that I would sing to then  那是我當時唱的情歌
And I'd memorize each word  我還記得每一句歌詞
Those old melodies 那些古老的旋律 
Still sound so good to me  聽起來依然甜美
As they melt the years away  把歲月都融化了

All my best memories 我最美好的回憶
Come back clearly to me  歷歷如繪的回到我面前
Some can even make me cry  有些甚至會使我哭泣
Just like before 就像從前一樣 
It's yesterday once more 彷彿昨日重現



 
 
 

 
 
 

.

arrow
arrow
    全站熱搜

    englisharea 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()